Dersin Adı | Akışkanlar Mekaniğine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FE 212 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerinin verilmesi, fizik ve matematik ilkelerinin kullanılarak akışkanların hareketinin incelenmesi, öğrenilen teorik bilgilerin ekipman ve proses tasarımı için kullanılmasını kapsar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Akışkanlar statiği. Genel moleküler taşınım denklemleri. Viskozite ve sınır tabaka teorisi. Newtonian ve Newtonian olmayan akışkan davranışları. Enerji denklikleri. Bernoulli denklemi. Sürtünme kaybı. Borularda çizgisel ve kargaşalı akış. Pompalar ve akış ölçüm cihazları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Akışkan statiği | |
2 | Akışkan statiği - Manometreler, Akışkan dinamiği - Akışa etki eden faktörler | Ön okuma, problem çözme |
3 | Viskozitenin tanımı, kayma hızı, Akış tipleri, akışkan tipleri | Ön okuma, problem çözme |
4 | Tam gelişmiş katmanlı akış (Newtonumsu akışkan) | Ön okuma, problem çözme |
5 | Kuvvet denkliği, kayma gerilimi, hız profili | Ön okuma, problem çözme |
6 | Maksimum hız, ortalama hız, hacimsel akış hızı | Ön okuma, problem çözme |
7 | Ara sınav , Newtonumsu olmayan akışkanlar | Ön okuma, problem çözme |
8 | Tutma tüpü uzunluğunun hesaplanması, Sıcaklığın viskozite üzerine etkisi | Ön okuma, problem çözme |
9 | Tam gelişmiş katmanlı akış (Newtonumsu olmayan akışkan) , Görünür viskozitenin tanımı | Ön okuma, problem çözme |
10 | Akışkan tipinin belirlenmesi (kayma hızı-kayma gerilimi grafiği) , Kargaşalı akış | Ön okuma, problem çözme |
11 | Kargaşalı akış – maksimum hız , Sürtünme kayıpları, sürtünme faktörü | Ön okuma, problem çözme |
12 | 2. ara sınav , Mekanik enerji denkliği | Ön okuma, problem çözme |
13 | Sürtünme kayıpları – Moody Diyagramı , Enerji Denkliği – Bernoulli Denkliği | Ön okuma, problem çözme |
14 | Pompa gücü hesaplamaları , Teknik gezi | Ön okuma, problem çözme |
15 | Dönem değerlendirmesi | Ön okuma, problem çözme |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Çengel, Y.A., Cimbala, J.M. 2006. Fluid mechanics: Fundamentals and applications. 1st ed. McGraw-Hill. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Young, D.F., Munson, B.R. and Okiishi, T.H. 2001. A Brief Introduction to Fluid Mechanics. 2nd ed. Wiley Publishers. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 45 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 32 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 185 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | X | ||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | X | ||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest